Dag 1 alsof we nooit anders gedaan hebben

26 juni 2021 - Dalfsen, Nederland

Wat een heerlijke dag. Na het ontbijt en de koffie op de fiets naar Dalfsen. Ongeveer 5 km fietsen.

Op de fiets naar Dalfsen voor de boodschappen30 km max, dus effe rustig aan paps

Via mooie achterweggetjes en idyllisch aandoende oude boerderijen naar het centrum. Op het terras van Moccafe een heerlijke latte met een Limoncello taartje.

Koffie 2, heerlijk op terras bij moccaffé

Bij de plaatselijke elektronicawinkel een stekkerblok gescoord zodat we de komende weken niet meer hoeven te tobben met het cpap-apparaat.

Verder gewandeld. Lekkere nieuwe haring voor de lunch, bij de visboer en avondeten bij de Jumbo. Ondertussen best warm geworden, dus rustig aan de fiets weer opgezocht. En via een andere route terug naar de Rosegaard. Koppie thee gezet en smullen maar.

Pappa en Ada genieten van een rustig middagje lezen en slapen op een kleedje. En ik ga een lang geleden gedane belofte inlossen door op bezoek te gaan bij jeugdvriendin Ingrid. Zij wonen op een half uurtje fietsen van de  camping. Bijzonder is dat, bij sommige mensen maakt het niet uit hoe lang je ze niet ziet. Het blijft bijna aanhaken waar je was gebleven. Super om het bedrijf te zien wat ze hier hebben opgebouwd. Een waar staaltje agrarisch ondernemerschap. En voor ik het weet hebben we 3 uur zitten kletsen over van alles. Met nog een half uurtje trappen voor de boeg stap ik weer op de fiets met een super mooi stukje sucade van eigen vee in de tas. Ik neem me vast voor om het niet weer 10 jaar te laten duren voor een volgend bezoek.

Op de camping is Ada al begonnen met kokkerellen. Een simpele heerlijke pastamaaltijd staat al snel op tafel. Daarna gaan ze samen afwassen en ik maak ondertussen een heerlijk kopje koffie. Nog even in het avondzonnetje zitten genieten van een mooi vogelduet  van zanglijsters. Nu de zwoele nacht in met een kikkerconcert. Wat een heerlijke dag. Voor nu lekker slapen en morgen ..........

Koffie na de maaltijd en beppen met Jorien

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Groet uit Waalre waar de zon altijd schijnt:
    27 juni 2021
    Vakantiegevoel is ook met een radio en een krakkemikkige ontvangst naar Nederland tegen Tsjechië luisteren, of hebben jullie in de camper een OLED flatscreen?