Een dag met verassingen

27 juni 2021 - Dalfsen, Nederland

Na het heerlijke ontbijt vanmorgen  besloten we een rondje langs de vecht te gaan fietsen. Fietsen gepakt en bleek die van Ada een lekke band te hebben. Gelukkig een goede buur die een plaksetje had.

Het gaatje gevondenSchuren en plakken maar

En na ouderwets zoeken met een emmer water het lek gevonden. Net tegenover het ventiel. Drogen, schuren, solutie, drogen en plakken. Nu maar hopen dat het goed is gegaan. Pomp mee en met een uurtje vertraging toch op pad.

Vogelpost

Langs de vogelpost en na even stoeien met de accu van pa, eindelijk verder naar de Vecht. Super mooi en een helder verhaal over de waterloop zoals het nu is.

Lezen over de omgeving Het verhaal van de Vecht en de stuw 3Het verhaal van de Vecht en de stuw 1Het verhaal van de Vecht en de stuw 2

Het verhaal van de Vecht en de stuw 4

en daar hoort ook bootjes kijken bij.

Bootjes kijken in de sluis

Aan de overkant de vistrap bekeken die daar is aangelegd.

De stuw

De route gaat verder aan de zuidkant van de Vecht.   Via een mooie oude dijk (alleen voor fietsers) al slingerend richting Dalfsen. Bij een leuk rustpunt even lekker in de schaduw gezeten en een vers gebakken cakeje op gesmikkeld.

Rust punt voor een lekker cakeje en water.

Bij de brug over de Vecht naar Dalfsen is het druk en we besluiten niet te stoppen maar verder door te trappen.

Zicht op Dalfsen

Helaas was de theetuin waar we een stop hadden bedacht gesloten ivm een besloten gezelschap. Dus werd het een boom in de schaduw,  en een krentenbol.

Fotograaf op de foto

DSC_0155

Verder gefietst in  weer een totaal ander landschap. Meer bos en landbouw hier. Via de boerderij van Ingrid voor een plaspauze en een kopje thee. Ook nog een rondleiding langs hun Piemonte vee gehad en dan weer richting huis. De laatste 8 km had eigenlijk niet meer gehoeven van ons. Uitgeblust en met een zere kont blij dat we er weer waren. Lekker gedoucht en je in de schaduw laten opdrogen geeft verkoeling. Smikkelen van nootjes, plakje worst en stukje kaas, een boek lezen of een tukkie doen.
Een appje van het thuisfront dat ze er klaar voor zijn, en dat is te zien!

Contact met het thuisfront

Ada aan de vaat en ik een hapje klaargemaakt. Lekker gegeten en voor de bui van 21.00 uur pappa in z'n mandje. En wij nog met een kopje thee lezen en natuurlijk het blog bijwerken. Weer een mooie dag met29 km op de teller vandaag. Trots op pa. Hij doet het toch maar even.

1. Benjamin:
    28 juni 2021
    Leuke verhalen ,geniet ervan
  2. Helmi:
    28 juni 2021
    De drie vakbondsleiders zitten aan de koffie met heerlijke koekjes bij Bep.dit is de vertaling van Google voor vanhoffensisters. Geniet maar lekker door.