En weer thuis

15 juli 2021 - Bennekom, Nederland

Het was me het nachtje wel. Enorme regen en op het dak van de camper klinkt dat nog harder door. We zingen het uit tot na negen uur maar we moeten er toch een keer uit. Pappa waagt de sprong als het even iets minder heftig regent en ondertussen maken Ada en ik het ontbijt.

ontbijt van de laatste dag

Fruitje, laatste vanilleyoghurt en kwark uit het pak knijpen en een lekker roggebroodje met kaas. Rond 11.00 uur lijkt het droog te worden en snel de stoelen en tafel ingepakt, laatste afwasje gedaan, toilet geleegd en schoongemaakt. Dan de stroom eraf en achteruit de blokken afrijden want dan staan we tenminste op nog redelijk droge grond. Alles is opgeruimd en we zijn klaar voor vertrek. Het was leuker geweest om het laatste ontbijtje lekker buiten in de zon te kunnen nuttigen. Maar als we alle berichten van zuid limburg horen valt onze wens in het niet.

nog even op de kiek voor vertrek

Dag vakantie het was heerlijk om zo luxe door Nederland te zoeven. Nog even voorzichtig het terrein af rijden (gelukkig gaat dat goed zonder slippartijen) en dan de laatste rit terug naar Bennekom.

start kilometerstand van de laatste dag

Via Eersel naar de snelweg en dan is het nog zo'n 1,5 uur naar huis. Onderweg nog een laatste camper kiek om nog even vast te leggen hoe we 3 weken onderweg geweest zijn.

het uitzicht van pappa gedurende de reisdagenZo hebben we 3 weken rondgereisd

Na een voorspoedige reis rijden we rond 13 uur rijden we de van Hoffenlaan weer in. Verwelkomd door de buren Westendorp is het heerlijk om weer thuis te zijn. Op naar de koffie, alleen is er geen melk in huis, en pappa pakt de fiets om melk te halen. Ondertussen ruimen Ada en ik de camper uit. En als pappa terug is maakt hij een heerlijk kopje koffie en zijn zo goed als alle spullen van hen al weer in huis. Ada heeft zelfs de 1ste was al weer draaien. Na de koffie ga ik naar de Fred bantinglaan om ook mijn spullen eruit te halen. En dan het laatste klusje, de camper schoonmaken. Gewapend met stofzuiger, sopdoek en dweil ga ik de camper te lijf. Dat gaat lekker, al is het altijd nog weer meer dan je denkt. Omdat ik niet zo'n zin heb om morgen vroeg op te staan om de camper in te leveren bel ik even met van de Werf of ik hem rond 17 uur kan inleveren, en dat is oké. Het regent nog steeds en gelukkig heeft Wim tijd om even achter de camper aan te rijden.

Nog even de vuil-watertank legen en aftanken met diesel en dan op naar van de Werf. De laatste kilometerstand genoteerd.

De eindstand

Gelukkig geen schade gereden, dat is altijd fijn. Bij Richard de sleutels ingeleverd. Het was een toffe tijd en we hebben genoten met en van elkaar. Als afsluiting nog met elkaar eten. En een vakantie zonder nasi kan niet, dus dat is de maaltijd van vanavond.

lekker nasi smikkelen

Als laatste nog de route compleet maken op de kaart. Mooi om te zien hoe we Nederland rondgereden zijn. Nu nog de puinhoop thuis opruimen, en lekker gaan genieten van het weer thuis zijn.

Het rondje nederland in beeld

1. Diana:
    16 juli 2021
    We hebben genoten van jullie bezoek alhier op jullie laatste vakantie avond!
    Na een fantastische vakantie is het altijd fijn om weer thuis te komen!
  2. Arie:
    16 juli 2021
    Ik zou zeggen: op naar de volgende vakantie!!!
  3. Emmy:
    16 juli 2021
    Welkom thuis! Ook altijd weer fijn. Leuk dat jullie bij ons zijn geweest. Nu weer even acclimatiseren maar dat gaat snel genoeg!