"Waai uit je hemd" dag

6 juli 2021 - Medemblik, Nederland

Vanmorgen pittig verkouden wakker geworden. Vanuit de studie sneltesten gehad en er daar gelijk een van gedaan.  Negatief, dus waarschijnlijk een gewone verkoudheid. Is ook niet zo vreemd met al die weersveranderingen. Het plan was om met elkaar naar Hoorn te fietsen naar Fons en Gonnie, maar ik heb besloten thuis te blijven en wat camperklusjes te doen. En pappa en Ada zijn op de elektrische fiets naar Hoorn vertrokken.

Afwas doen, camper aanrecht een sopje, vloer dweilen, camper verplaatsen en water tanken.

water bijvullen

Als alle klusjes gedaan zijn lekker douchen. En op zoek naar een koffietentje. Mijn idee was om dat in Twisk te zoeken,  maar helaas was daar alles dicht. Wel een schattig kerkje met een Boetje erachter.

kerkje in Twisk met een Boetje achteromeen kijkje in het boetje

Na een stevige trap tegen de wind in terug naar de camping omdat ik geen zin meer heb om verderop iets te zoeken. Op de camping een lekkere bak koffie gemaakt met een goeie plak suikerbrood. En dat smaakte goed.

Rond een uur twee komen pappa en Ada terug uit Hoorn. De wind was alleen maar meer geworden, maar gelukkig op de terugweg wel wind mee. Het was gezellig geweest bij Fons en Gonnie. Ze hadden ook Ria nog gebeld en die was ook koffie komen drinken.

gezelligheidop de koffie bij Fons, Gonnie en Ria

Fons heeft op de terugweg een stuk met ze mee gefietst om ze via de kortste route de wijk uit te helpen. Nog even bij de bakker langs voor brood en dan richting de camping. Onderweg komen ze kerken tegen en die zijn altijd interessant om te bekijken. Eerst Nibixwoud bekeken, met een groot beeld in de gevel. Gonnie appt later dat er in Nibixwoud veel onderduikers gezeten hebben. Ook haar vader heeft daar, bij een tante ondergedoken gezeten.

B34ECEAC-AC03-4D7D-8001-DF538E34AEB0

Dan komen ze bij de kerk van Midwoud. Alleen de kerktoren staat hier nog van. Pappa stop iets te abrupt,  kukelt van de fiets af. Altijd een avontuur met die man. Een aardige man is snel bij hem en helpt hem overeind. Even rustig zitten en van de schrik bekomen. Maar op een paar schaafplekken na alles oké. Sterk gestel" zullen we maar denken. En alsnog verder kijken bij de kerk. Er is daar een oorlogsmonument. Een propeller van een vliegtuig met een verhaal erbij.

herdenkingsmonument bij de kerk in Midwoud859B58BA-DD47-4493-A696-2483F4E2638D

ACDD266D-4466-49EB-B803-D95AA1A91B9C

1BA54BE4-8507-4EC1-BAA0-131F7E3B7C9384DBA555-2F20-4CE0-AF6C-C294496E664F

In de camper toch wel trek en snel een roggebroodje gegeten. Door de wind helemaal doezelig geworden pa even een half uurtje plat en ada en ik rustig aan voorbereidingen voor het eten begonnen. Plan om misschien naar Jan en Janneke te gaan vanavond past bij hun niet zo goed en is eigenlijk ook hier een beetje veel. Dus rustig in de camper zitten lezen. Het regent af en toe, en de wind blijft fors. Dus buiten zitten is er niet bij.

Rond een uur of zeven een lekkere curry gesmikkeld.

smullen van een curry, dit keer met bloemkool

Pappa en Ada aan de afwas, en ik nog maar een paar paracetamollen gesnoept.  Balen die snotterigheid.

Ada maakt een heerlijk kopje koffie, en om half 9 belt Janneke. Een goede 2e optie om elkaar te spreken. Lekker bij gekletst.

Dan plan voor morgen ook nog iets omgegooid. Om hiervandaan in 1 keer naar Aagtekerke te rijden is wel een hele ruk. Zeker omdat we ook nog even bij het nieuwe huis van Benjamin en Jorien in Santpoort-noord willen kijken. Daarom een tussenstop in Bleskensgraaf voor 1 nacht bedacht en daarna door naar Zeeland.  Onvoorstelbaar wat we allemaal al gedaan hebben, maar ook hoe snel de tijd gaat. Op tijd in ons mandje en hopelijk morgen iets fitter op.

1. Emmy:
    6 juli 2021
    Wat vervelend Susan dat jij je niet lekker voelt. Hoop dat je snel opknapt! Wat een energie hebben Ada en Arie vandaag met die wind naar Hoorn gefietst.pfff zelfs met een elektrische fiets was ik niet gegaan. Chapeau!
  2. Emmy:
    7 juli 2021
    Gelukkig dat de val van Arie meeviel! En daarna nog wat cultuur bekeken! Helemaal te gek!
  3. Diana:
    7 juli 2021
    In Waalre ook 3 snotterende jongeren met keelpijn EN negatieve coronatest. Vaccinatie van Jochem daarom vandaag helaas uitgesteld. hopelijk snel weer een plekje vrij.
    Aagtekerke? Bereid ze bij het vakantiehuis maar vast voor dat Wibe in de laatste week van augustus met zeven maten, zoals gepland, wat levendigheid in Aagtekerke komt brengen😉😄
    hopelijk morgen beter weer op
  4. Fons en Gonnie:
    7 juli 2021
    Was heel gezellig om Ada en Arie weer eens te zien na zo’n lange coronatijd. Lekker weer eens bijgekletst. Petje af dat zij zijn komen fietsen met die wind! Veel plezier nog 😘 en voor jou beterschap Suzan.