De laatste echte vakantiedag

14 juli 2021 - Waalre, Nederland

Het regent pijpenstelen als we wakker worden. Dat nodigt niet echt uit om uit bed te gaan. Maar om een ontbijttafel te maken zal ik er toch echt uit moeten aangezien mijn bedje ongeveer op tafel ligt. Pappa trotseert de regen en gaat naar de douche, en ondertussen bereiden Ada en ik het ontbijt voor. Fruitje schoonmaken, thee zetten, tafel dekken, en als pappa terug komt kan hij gelijk aanschuiven bij het ontbijt. Het blijft ondertussen gestaag doorregenen en ik maak er voorlopig maar even een pyjama-dag van.

pijpenstelen in beeld

Ontbijttafel afgeruimd, vaat in de teil en m'n boek maar weer opgepakt en ook pappa heeft een nieuwe leesboek uit z'n tas gehaald. Ada waagt de oversteek naar het sanitair gebouw. Ondertussen horen we nog steeds Rob de Nijs (al tikt bij ons de regen tegen het dakraam). Ada krijgt een appje van Sarah en Geertjan met een leuke foto van David. Vandaag 1 jaar geworden, wat vliegt de tijd.

Hoera David 1 jaar

Aan het eind van de ochtend moet ik er dan toch echt aan geloven en met de plu in de aanslag zoek ook ik de douche op. En heerlijk een poosje onder de warme straal gestaan. Als ik daarna buiten kom is het eindelijk droog. Terug bij de camper aangekleed en we krijgen zin in koffie. Helaas hebben we gisterenavond de laatste melk opgemaakt en moeten we voor koffie op pad. In Riethoven zit restaurant van Deijk en is een aanrader dus dat wordt voorlopig het doel. Eerst een rondje door Riethoven gereden en de mooie (bijna allemaal) vrijstaande huizen bekeken en we belanden aan bij de kerk. Zowaar is er een deur open en kunnen we ook de kerk van binnen bewonderen. Daarna hoeven we alleen over te steken naar het restaurant. Het ziet er behoorlijk sjiek uit, maar desondanks zijn we ook voor een kopje koffie van harte welkom. We genieten van een mooie latte en cappuccino. In een dorp hier vlakbij is het domein OOGENLUST en al ben ik er al eens geweest het blijft altijd een belevenis om daar rond te kijken. Na de koffie besluiten we dan ook om met elkaar op pad te gaan. De fietsen op TOUR en we rijden met een gangetje van 15-16 km per uur naar Eersel.

Het blijft een belevenis om bij OOGENLUST rond te kijken. Vanuit passie voor bloemen en kunst is dit unieke bedrijf ontstaan. Voornamelijk aankleden van evenementen is hun specialiteit, maar de winkel met bloemen, planten, kunst en decoratie is een visitekaartje waar ze als bedrijf voor staan. Als ik de kamer nieuwe kleuren heb gegeven is het de moeite waard om ook met planten en mooie bloempotten accenten te geven, alleen zolang de kleur nog niet op de muur zit kan ik moeilijk bepalen wat zou passen. Een goede reden om over enkele maanden nog eens terug te komen. Een paar mooie boeken gekocht en ook daarvan maken ze een waar feestje.

Mooie pakjes van OOGENLUST

Vermoeiend is het wel dat rond drentelen in een winkel, maar omdat er over een uur weer regen voorspeld wordt besluiten we toch direct maar weer naar de camping terug te fietsen. Vlak bij de camping nog even een kleine omweg om courgettes bij de boer te kopen en dan op naar thee en tosti.

Ik begin alvast met wat voorbereidingen voor de maaltijd vanavond en rond half 5 belt Jochem dat hij met een 10 minuten bij ons is. Top hoor zo'n taxi. Gewapend met de ingrediënten voor een lekker pasta maal rijden we naar Waalre. Jochem vertelt dat morgen zijn laatste stage dag is en na de zomer gaat hij stage lopen bij Team-nl. Echt een plek om trots op te zijn. We zoeven bijna geruisloos in de luxe hybride naar de Grootveld 2.

Diana is ook al thuis en ook Elize is al terug van de logeerpartij bij haar vriendin. Ik begin alvast met koken en Diana maakt een lekker kopje koffie. Als trouwe lezers van ons blog weten ze dat pappa liever een soepje eet en voor hem is er een lekker kopje tomatensoep door Arie vers bereid.

Arie moet uit den Haag komen en heeft file, tijd genoeg om te koken en bij te praten. Pappa plukt een boek in de boekenkast en gaat even lekker rustig buiten zitten lezen. Als Arie thuis is en zich heeft omgekleed in zijn huistenue (korte broek) is gaat de pasta in de pan en kunnen we eten. Gezellig met 8 man aan tafel genieten we van het eten en elkaar.

met de hele familie aan tafel, wat een gezelligheid

Jochem serveert het dessert van vla met aardbeien en voor wie wil een dot slagroom en buiten genieten we na met een lekker kopje koffie en thee. De vriendin van Wibe komt een nachtje logeren, en we maken kennis met Elise 2. Een leuke vlotte meid en volgens pappa heeft Wibe een goede smaak.

Dan is de avond voorbij gevlogen en brengen Arie en Diana ons terug naar de camping. De terugweg gaat nog wel even langs hun toekomstige huis waar we even buiten rondlopen. Wat een toffe plek die met hun plannen helemaal hun eigen stek kan worden. Het begint helaas weer te regenen en als we op de camping aankomen moeten we snel oversteken om niet helemaal nat te regenen. Een gezellige, maar ook vermoeiende dag zegt pap. Genoten en leuk om alle kinderen ook gezien en gesproken te hebben. Geen loopje naar het sanitair gebouw meer vanavond en na even luxe in de camper klaarmaken voor de nacht kruip pappa tussen de lakens.

Trusten pappa, slaap lekker het laatste nachtje in de camper

Pap zegt; "morgen lekker weer naar huis, het was fijn maar nu is het genoeg".

Ada en ik bloggen nog, en na 2 keer mislukken met opslaan (en dus weer het verhaal overnieuw moeten schrijven) nu gelukt om ook deze laatste vakantie dag te beschrijven.

zo brengen we de avond door

Het laatste nachtje in de camper gaat in, wel te rusten en op naar de terugreis.

1. Nanno:
    15 juli 2021
    Ah de bestemming voor onze herfstvakantie is bekend. Oogenlust. Moeten we wel opschieten met het sauzen van de woonkamer.
  2. Arie:
    15 juli 2021
    Het was fijn om jullie hier te hebben. Mooie verhalen gehoord die alleen maar nog mooier worden naarmate de tijd vordert. Goede laatste rit naar huus.