Dag Zeeland, Hallo Brabant

13 juli 2021 - Riethoven, Nederland

Weer een stralend begin van de dag, dus nog even lekker buiten ontbeten. Dan is het inpakken en wegwezen. Nou ja, eerst nog even tafel inklappen, stoelen in de garage, toilet legen, vuilwater lozen, boer gedag zeggen en dan op naar Meliskerke om te zorgen voor vers brood en een fruitje voor morgen. De verleiding is groot om nog bolussen mee te nemen. Maar ja, die zijn vrijdag niet meer lekker en we komen in Brabant vast wel weer een lokale lekkernij tegen.

Dan rijden we via de binnenwegen richting Yerseke. Een beetje scharrelen, en bij Vlissingen langs de beroepshavens. Wat een grote schepen en boorplatforms. De reis gaat verder langs Goes en Kapelle en de koffie lonkt. Snel een plekje zoeken om de camper te parkeren. Een rondje om de kerk en landen op het terras van hotel de Zwaan. Een mooi aangeklede koffie met een likeurtje, het blijft genieten.

De toren van Kapelle (vlak bij Goes)de historie van de kerk in Kapelle

"de toren staat er niet helemaal op!" nee pap, dat past niet op een selfie

Als we terug naar de camper lopen, ziet Ada bij toeval een tekst op de gevel van een huis. Het blijkt het geboortehuis van Annie MG Schmidt te zijn. Nu onderdeel van een mooie woonwinkel. Altijd even kijken in de etalage naar mooi interieurs.

Toevalstreffer, het geboorte huis van Annie MG SchmidtNee, ze is niet thuis

De route verder naar Yerseke en dan is het wel even een puzzel waar je zo'n bakbeest kwijt kan. Even de benen strekken is wel fijn en we lopen een rondje door de jachthaven. En dan op naar de Viskêête, op aanraden van boerin Janny en Nanno, de plek voor goede mosselen.

de Viskêête in Yerseke, lunchtijd!!!een blok op de oesterbakkenMMMMMM, een oesterLekkerbekje de luxeeen waar mosselfeestLaagwater in de Oosterschelde, tijd voor scheepsonderhoudlangzaam stijgt het water weer, elke keer een stukje hoger

En dat kunnen we beamen. Heerlijk gegeten en met ons buikje rond gaan we de snelweg op om Brabant te gaan bezoeken. Zo'n warme lunch maakt rozig en al snel slaapt pappa achterin. Voorbij Tilburg kiezen we weer de toeristische route. Helaas niet altijd de kortste weg door allerlei wegwerkzaamheden. Dus we zijn een beetje gaar als we bij de camping in Riethoven aankomen. Het plenst en bij de "receptie" is niemand meer. Maar er hang een papier met "familie de Vries nr 30". Aangezien er nergens een plattegrond te bekennen is moeten we zelf op zoek. Ada met een pluutje in de regen en wij met de camper er stapvoets achteraan. Gelukkig zien we op het achterste veld nr 30 verschijnen. En met zulk hondenweer nog even geen zin om te installeren maar wel zin in koffie en met de laatste koffie uit de bus een lekker bakje gezet. Ondertussen word het droog en kunnen de stoelen uit de garage en de tafel uitgeklapt en zitten we toch weet lekker buiten aan de koffie.

Door onze riante lunch nog niet veel trek en het zonnetje laat zich weer zien, en dan is het buiten een aangenaam verpozen met een boek. Omdat de koffie op is en we voor morgen eigenlijk geen fruit en karnemelk meer hebben, zoek ik waar de dichtstbijzijnde supermarkt is en ga nog even fietsen naar de Plus in Dommelen.
Een lekker tochtje in de avond zon, alleen blijkt de terugweg de fietsknooppunten niet meer te kloppen door de aanleg van een nieuwe weg. En dat betekent wel wat kilometers meer.

nog even naar de supermarkt in Dommelen

Als ik terug kom bij de camper staat de tafel al gedekt en is er een heerlijk kopje thee. Met de verse aardbeien uit Meliskerke genieten we van een late maaltijd in de zon. Doordat we niemand bij de receptie hebben gezien ook geen WIFI code van de camping en heb ik een avondje vrij van schrijven. Morgen maar dubbel doen. (bij deze dus gedaan)

1. Wim:
    13 juli 2021
    goed verhaal! lekker kort
  2. Emmy:
    14 juli 2021
    Ondanks af en toe een regenbuitje toch veel gezien, lekker eten en genieten van mooi Nederland! Super!