De dag van Bonifatius

1 juli 2021 - Akkrum, Nederland

Gisteravond was het een latertje voor pa. En na wat nachtelijke escapades met een toilet wat niet doorspoelde, waren we pas om half negen wakker. Rustig om de beurt douchen, en een ontbijtje van fruit en yoghurt. En buiten heerlijke temperatuur. Het belooft een mooie dag te worden. Nog even water bijgevuld voor vertrek dan kunnen we er weer even tegen. We gaan via Lauwersoog naar Dokkum. Het zonnetje begint te schijnen en we kunnen vlak bij de stad parkeren. Op naar de koffie. Daarna een klein rondje door de stad gelopen. Langs de kerk van Bonifatius. Helaas niet open. Aan het water een leuk plekje gevonden om te lunchen. Een prima clubsandwich en genieten van alles wat voorbij komt varen.

Lekker lunchen aan het water

Stadscafé Artisante Dokkum

Dan lopen we langs het water terug richting de camper en we besluiten het Dokkumer museum binnen te gaan. Een verhaal over de tijd van Bonifatius en een deel historie van de zilversmeden van Dokkum.  Ondertussen Anne aan de telefoon, dat hij graag vanavond nog even langs wil komen. We hebben nog geen plekje voor de nacht bedacht en na even rondneuzen op Google een mooi plekje aan het water in Akkrum gevonden. Camping de Drijfveer. Dus na een kopje thee in de camper op pad. Ook weer binnenwegen gereden. In Akkrum eerste rang aan de doorgaande sloot.

Plekje aan de Meinessloot

Een makkelijke maaltijd van een restje pasta en daarna ben ik een rondje gaan fietsen en pappa even een tukkie. Met Anne en Karin daarna bij de plaatselijke kroeg koffie gedronken en een biertje. Een gezelig avondje.

Camper en aan het waterGenieten aan het water

1. Wim Appelman:
    2 juli 2021
    Was Arie nog niet helemaal wakker bij die laatste foto😉