Trip down memory lane to make new memory's

28 juni 2021 - Jubbega, Nederland

Vanmorgen op tijd uit bed. Want om 10.30 uur staat de koffie klaar in Zuidwolde. Wel eerst heerlijk op ons gemak ontbeten in de zon. Laatste afwasje, fiets nog even in de "garage", luiken sluiten, en betalen natuurlijk. Dan het manoeuvreren om de 7,5 meter veilig het terrein af te krijgen. Iedereen in zicht en op de uitkijkt en het is gelukt. Om 9.30 uur de iPhone van Ada aangesloten op de navigatie en we gaan weer zonder snelwegen toeren door de binnenlanden.  We hebben ruim de tijd voor de rit naar Zuidwolde, en gaan we op zoek naar een bakker om wat lekkers mee te nemen voor Jan en Ada Enserink.

De weggetjes lijken wel steeds smaller te worden. Gelukkig is er, als we bij de boerderij van Jan en Ada zijn aangekomen een pad langs het erf waar we achteruit kunnen staan. Met een randje van de akker meenemen kan ik daar mooi parkeren. Wat gezellig om oude vrienden zo te ontmoeten. Wat een mooie plek hebben zij gecreëerd, een ware groene oase.

Op bezoek bij Jan en Ada

Natuurschoon in de tuin .

Na 2 uur bij gepraat te hebben, gaan we weer op pad. En dan kom ik er na 2 km achter dat ik m'n vestje heb laten liggen. Camper aan de kant in de schaduw. Fiets van pappa uit de garage en terug gefietst. Toch wel makkelijk dan die trapondersteuning. 😉

Dan echt verder. Plan om ergens te lunchen. Het theehuis 't Hunebed smullen van ambachtelijke kroketten en gezonde broodjes.

Smullen maar

Wel bedompt warm. Dan is zo'n dagje toeren met airco wel zo prettig. Doortuffen naar Gorredijk en inkopen gedaan voor het diner. We gaan bij Anne in Jubbega koken. Benieuwd hoe de keuken geworden is. Pappa is wel moe, dus op de camping aangekomen gaat hij even liggen tukken. Ada en ik gaan bij de boerin op de koffie. Een bijzondere vriendelijke vrouw, al ziet alles er behoorlijk oud en versleten uit, de koffie smaakt prima. Daarna even lekker buiten zitten lezen, en om 17.30 uur staat Anne op het erf om ons op te halen. Het is nog 14 km fietsen naar Jubbega, en dat is even teveel van het goede.  En aangezien de nieuwe auto ook even bewonderd en ervaren moet worden, komt Anne ons graag rijden.

De taxi staat voor

Bij Anne aangekomen eerst alle veranderingen  bewonderd.  Wat is er veel gebeurd in 6 maanden. Keuken echt super mooi geworden. Er wordt hard gewerkt aan de kozijnen en de tuin is gestript van alle coniferen.

Bij het uitpakken va  de boodschappen kom ik er achter dat we geen kruiden hebben gekocht. Maar gelukkig heeft Jubbega een COOP en met de fiets van Anne snel even currypasta gehaald. Terwijl pa en Ada het huis rond gaan, begin ik vast met koken. Dan merk ik dat ik echt niet helemaal helder ben vandaag, want ik heb de rijst in de camper laten staan. Dus voor een 2e keer op de fiets naar de winkel. Maar dan staat er uiteindelijk wel een heerlijke Indiase curry met rijst en muntyoghurt dip op het menu.

Al pratend en smullend vliegt de tijd en is het al snel 20.45 uur en brengt Anne ons in zijn toffe bolide weer naar Waskemeer. Ondertussen is het begonnen te regenen, dus snel de camper in. Pappa duikt lekker in z'n bed en ik ga nog even douchen. Daarna lekker even lezen en samen met Ada plannen maken voor de route.  Nog een kopje thee en nu ook voor ons tijd om de kooi in te gaan. Het is al behoorlijk afgekoeld, dus lekker onder de dekens.

Weer een mooie dag toegevoegd aan het verhaal van de vakantie.

1. Wim Appelman:
    29 juni 2021
    Mooi dat m te horen hoe het met Anne gaat. Fijn om zo losjes op vakantie te zijn.
  2. Diana:
    29 juni 2021
    Lekker Indiase curry met rijst en muntyoghurt dip😊
    Zet het recept maar in de reisblog.
    net even gekeken op Google maps waar Jubbega ligt😀
    Nog veel te ontdekken in eigen land👍🏼
    Groeten van Diana