Een dagje lekker luieren

9 juli 2021 - Aagtekerke, Nederland

Het is heerlijk weer als we opstaan. Zonnetje schijnt. Ada is niet zo fit en heeft behoefte aan een luierdagje en dat wordt het vandaag. Ik stap om 8.30 op de fiets naar Meliskerke (op advies van de Boerin Suzan) om naar de bakker te gaan. Een rustige binnendoorweg met mooie uitzichten naar Domburg.

zicht op Domburg

Meliskerke is klein, maar heeft een bakker, een slager, een groenteboer en een minisupermarkt. Vandaag is het doel de bakker. Halfje mooi bruin brood, knackers, croissantjes en natuurlijk bolussen voor bij de koffie. Als ik via het achterpad terug naar de camper fiets wordt mijn weg belemmert door de koeien die net naar de wei mogen. Blijft een mooi gezicht.

fietstochtje naar de bakker in Meliskerke, natuurlijk bolussen bij de koffieoverstekende koeien op het erf, dus even wachten met naar de camper fietsenOm 9.30 terug en het fruitje staat al klaar. Lekker ontbijten in het zonnetje.  lekker fruit ontbijtje

We zijn uitgenodigd om bij de boer koffie te drinken. Dat doen ze regelmatig, en als we daar aankomen hebben ze ook al van die heerlijke bolussen bij de koffie. We worden verwend. Pappa en Ada aan een tafeltje bij andere gasten gezeten, en die bleken allen uit Veenendaal te komen. Ik gezellig gekletst met de boerin. Toen ik haar zag lopen had ik tegen Ada gezegd; "zal mij niets verbazen als zij heupdysplasie heeft" en in het gesprek over wat ik voor werk deed, kwam ze daar zelf mee. Tja een fysiotherapeutisch oog heeft geen vakantie. Mooi hoe ze variatie in hun bedrijf hebben gebracht. Zelfs een kinderopvang toegevoegd aan hun bedrijf.

Daarna terug naar de camper en nog een bakje koffie gemaakt. Lekker in de zon zitten lezen en genieten van de rust. Met de daslookkaas uit Streefkerk een heerlijke tosti gemaakt voor de lunch. En verder lezen maar en in de loop van de middag heb ik "de zevende zus" uit (mn 2e boek deze vakantie). Er moeten nog boodschappen gedaan worden voor het eten en pappa heeft ok wel zin in een fietstochtje dus pakken we de fiets en Ada blijft lekker lezen. Naar Aagtekerke gegaan voor de boodschappen en als we terugfietsen bedenk ik dat ik vanmorgen een bordje ijsboerderij heb gezien tijdens mijn fietstochtje naar Meliskerke. Dus we fietsen de camping voorbij en rijden door naar de ijsboerderij. Ze maken daar ijs van de eigen melk en er is keuze genoeg. Als we naar binnenlopen passeren we een echtpaar die buiten op het bankje zitten en na nog een keer goed kijken herken ik Jaap en Hilly Korteweg. Grappig dat de wereld dan weer zo klein is.
Binnen 2 soorten ijs gekozen en in een bak laten doen. Het is tenslotte leuker om met z'n 3-en een ijsje te eten, dus hard fietsen naar de camping. Pappa tikt de 21 km per uur aan; "dat is lang geleden" roept hij.

Op de camping snel de boodschappen in de koelkast en we beginnen alvast met het dessert. Heerlijk romig ijs.

Dan even kokkerellen en een heerlijk maaltje van gebakken aardappeltjes met een black angus beefburger en sla ligt al weer op ons bord. Kopje koffie, kopje thee en ons dagje luieren zit er op.