Zonder snelwegen van Bleskensgraaf naar Aagtekerke, oef

8 juli 2021 - Aagtekerke, Nederland

Vanmorgen rustig opgestaan bij Farm Nescio, lekker ontbeten en een filmpje gemaakt van het bedrijf. Dan stoelen in de garage, tafel inklappen, luiken dicht, laadjes op slot, stroom eraf en rijden maar. Het klusje gaat steeds makkelijker en sneller.

start kilometerstand 8 juli

De route gaat vandaag van Bleskensgraaf naar Aagtekerke. Maar omdat we geen zin hebben om alleen maar snelweg te rijden via Bergen op Zoom, kiezen we voor de routeplanner zonder snelwegen. Qua tijd een half uur langer, maar in kilometers veel korter. Eerst maken we een klein lusje naar Molen de Hoop in Oud Alblas en kaasboerderij Booij in Streefkerk.

Molen de HoopGranen en Zo

Heerlijke boerenkaas, boter en yoghurt gekocht. Dan op pad langs het riviertje de Alblas. Slingerend kijken we onze ogen uit naar de mooie stekjes aan het water en de veelheid aan nieuwe huizen die er gebouwd worden. Via Alblasserdam, Hendrik Ido Ambacht, Zwijndrecht langs de mooie spoorbrug over de Oude Maas bij Dordrecht zakken we verder naar beneden. Het is dan wel een industriegebied en niet meer zo interessant en vele verkeerslichten maken de route niet zo leuk. Om de Dordtsche Kil te kruisen komen we een heuse tolweg tegen. Dan heb je pas echt vakantiegevoel.

het bestaat ook in Nederland, tolwegende tunnel

Dan worden de wegen wat rustiger en kunnen we ook weer wat beter doorrijden. Pappa wordt wat stiller achterin, en achteraf blijkt dat hij het idee had dat we zo de komende uren moeten toeren om op onze nieuwe plek te komen. Maar eigenlijk hadden we na de toltunnel het rottigste stuk gehad. Met koffie in gedachten en ook wel trek in lunch onderweg uitgekeken naar een leuke plek. Dus even niet naar TOMTOM geluisterd maar eigenwijs Numansdorp ingereden. Murw komt pappa de camper uit, en na wat doorvragen geeft hij aan dat hij hoofdpijn heeft. Dus de paracetamollen uit de kast en op naar de lunch. Een heerlijke koffie en daarna zalige broodjes bij het Schippershuis, en we komen weer bij. De hoofdpijn is gezakt en na het toiletteren gaan we weer op pad.

eindelijk aan de koffie met heerlijke petitfourseen heerlijke lunch bij het schippershuis

De ventweg langs de A29 brengt ons over het Hollands Diep n we rijden verder op de ventweg naar Achthuizen. Dan halen we het "snelwegen vermijden" van de routeplanner af en gaan we verder via de N-wegen. N59 verder en over de Grevelingen,  en bij Zierikzee over op de N 256 die ons over de mooie Zeelandbrug naar het volgende Zeeuwse eiland brengt.

de zeelandbrug

Pap klaart zienderogen op als hij merkt dat het nu zoo lekker voorspoedig gaat. Hij had blijkbaar na de lunch erg tegen de verdere rit opgezien.  Over op de N 255 rijden we over de Veerse Gatdam  naar Domburg. Maar het ijsje moet nog even op zich laten wachten. Want met een Camper in Domburg parkeren is geen feest. Dus verder gereden naar de camping Oosterzicht in Aagtekerke. Even stoeien om de camper een beetje horizontaal te zetten, maar daarna heerlijk in het zonnetje genieten van een welverdiend drankje en een boek.

geinstalleerd op de camping

De camping is bijna 2 keer zo groot geworden in vergelijking met 1987 dat we hier waren. De boerin is er vanmiddag niet, maar zal ons vanavond alle uitleg geven. We krijgen ons plekje alvast toegewezen, maar dan moet de boer weer snel verder met het inkuilen. Omdat het vorige week zo nat is geweest kon het toen niet, en we zagen onderweg ook al vele boeren aan het maaien, dus het gras moet er snel af. De minicamping is super mooi ingericht en zeer verzorgd. Voor het eten hebben we nog een restje van 2 dagen geleden, dus dat is lekker makkelijk. We genieten allemaal even van de rust. Als de boerin Suzan 's-avonds ons de informatie komt geven, krijgen we zelfs een privé sanitair voorziening. Helemaal top. Met tips voor de bakker voor morgenochtend sluiten we de dag af. Pappa en Ada liggen er al in en ook voor mij wordt het tijd om de luiken te gaan sluiten.

1. Benjamin:
    9 juli 2021
    Geniet ervan! Hopelijk blijft het weer mee zitten!
  2. Dirk & Ria:
    9 juli 2021
    Leuk oude herinneringen in 1989 met 6 kleine jongens, jullie, Hilda&Ted en wij op camping oosterzicht