Onze wegen scheiden zich.

10 juli 2021 - Aagtekerke, Nederland

Als we wakker worden ziet het er een beetje grijs uit. Om de beurt douchen en daarna een ontbijtje. Ik wil graag vandaag in m'n ééntje op pad. Pappa en Ada gaan ook een stukje fietsen, alleen een andere route.

Vanaf de camping rij ik richting Biggekerke en daar blijkt een fietsrommelroute te zijn in het dorp. Dat kan ik niet voorbij gaan en een aantal rommelplekjes bekeken. Daarna de fietsknooppunten verder richting Zoutelande gevolgd. Wel een raar dorp hoor, zo net achter een dijk, maar eigenlijk geen verbinding met de zee. Alleen lopend mag je op de "boulevard" maar dan begint het net te regenen, dus besluit ik om maar snel een terrasje op te zoeken voor een mooie koffie. Mooi plekje met zicht op het kerkje en een heerlijke "appeltaart van opa" is genieten. Even lekker zitten lezen en mensen kijken.

Regen, dus even schuilen met een koffie en taart van "Opa"

Een appje naar Ada en ook zij zitten aan een bakje koffie maar dan in Domburg. Daar is het droog, en na daar even wat rond gekeken te hebben, meldt ze dat ze weer gaan fietsen.

Stenen Toko in Domburg Pappa en Ada aan de koffiepappa en Ada fietsen een ander ronde, Koffie in Domburgspiegelbeeld vertel eens even........

Ook ik stap weer op de fiets en ga richting Westkapelle. Via een mooi duinfietspad kom ik langs de Westkappelse kreek. Een binnenwater net voor het dorpje. Boven het duin zit daar het KNRM reddingstation van Westkapelle en heb je weer een mooi uitzicht op zee.

binnenwater bij westkapellevolgend uitzicht op zee bij Westkapelle

Bankje, flesje water en een boek, en weer genoten van het uitzicht en de rust. Als ik verder door het dorp fiets is het onwijs druk en staat een DJ te spelen. Van 1,5 meter hebben ze hier niet gehoord en daar heb ik nu weer niet zo'n zin in en rij verder. Via het buitendijkse fietspad langs de vuurtoren gereden en ze noemen het daar het autostrand, en das niet voor niks. Auto's en campers staat daar zij aan zij voor dagrecreatie, en zelfs een auto met caravan erachter zit erbij. Wel een mooie plek om zo van de zee te kunnen genieten.

vuurtoren bij Westkapele

Eenmaal in Domburg merk ik dat het daar ook druk is. Ook hier kan je met de fiets niet langs een boulevard of strand fietsen. Maar ik wil wel graag de zee zien, dus de fiets geparkeerd en lopend verder. Lekker een stukje langs de boulevard gelopen. Eigenlijk nog wel zin in een koffie, en als ik langs het terras van het badpaviljoen loop is er een plekje vrij waar ik net over de duinen heen de zee kan zien.

een mooie koffie op een tof terras

Een mooie koffie, en mensen kijken lukt daar aardig. Af en toe een stukje lezen en de tijd vliegt. Toch wel een beetje trek gekregen en aan de andere tafels ziet het er allemaal mooi en lekker uit. Gewoon even lekker wat snoepen en ik laat mijn keus vallen op garnalenkroketjes en kreukels.  Dat laatste heb ik nog nooit gegeten. Het zijn kleine zeeslakjes die je met een soort pennetje uit hun huisje moet peuteren. Grappig en wel smakelijk, maar de garnalenkroketjes zijn de topper. Heerlijk, en ondanks de regen die begint te vallen zit ik te genieten. Zeker een plek om nog eens terug te gaan voor een diner.

en een verlate lunch, garnalenkroketjes en kreukels

Pappa en Ada appen dat ze al thuis zijn en zijn op hun route geen winkels tegen gekomen. Daarom ga ik onderweg naar de camping maar even via de AH om de maaltijd voor vanavond te halen. Het is net weer droog maar het lijkt wel of iedereen de AH heeft bedacht want het is daar super druk. Dan door naar de camping. Het is maar 3 km maar net lang genoeg om goed nat te worden van de regen die opnieuw valt.

In de camper de verhalen van de dag gedeeld. Pappa en Ada hebben 25,7 km gefietst, wat langer dan ze eerst hadden bedacht. Maar omdat het zo lekker ging waren ze nog wat verder gegaan. Voor mij was het net geen 30 km. Als we het avondeten op hebben is het weer droog, en kan er buiten afgewassen worden.

biefstuk met champignons, aardappeltjes en rode kool. mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Het zonnetje komt zelfs nog even kijken en we genieten nog van een heerlijk kopje koffie in de laatste zonnestralen. Pappa heeft zin in een drankje en geniet van een Portje met heerlijke kaasvlinders van de kaasboerderij uit Streefkerk. Ada en ik doen een kopje thee met een lekker stukje chocola. Dan zit er weer een vakantiedag op.

Voor morgen het plan om naar Middelburg te gaan, maar nu eerst lekker slapen.

1. Wim Appelman:
    11 juli 2021
    Bekend kleedje achter op de fiets😉😊
  2. Janneke:
    11 juli 2021
    Bekend terrein. Veel plezier in Middelburg!
  3. Hild:
    11 juli 2021
    Ondanks de regen is en blijft Zeeland een prachtige provincie. Het was er vorige week heeeel koud 14 gr en de zon scheen helaas niet.
    25 km gefietst dat kun je niet menen!! Zo knap! Nog veel fijne dagen gewenst!