Van noord naar midden

7 juli 2021 - Bleskensgraaf, Nederland

Omdat vanuit broerdijk naar Aagtekerke wel heel veel kilometers zijn gaat de reis vandaag naar Bleskensgraaf. Wel met een aantal tussenstops. De eerste stop is Santpoort-noord. Want we zijn super nieuwsgierig naar het nieuwe huis van Benjamin en Jorien. Uitgebreid voor het huis gestaan en er leek niemand thuis, dus toen ook maar echt even door de ramen gegluurd.

Het nieuwe paleis van Benjamin en Jorien

en dan de nieuwe aanwinst van Benjamin en Jorien bekijken

Een super leuk huis voor zover we het konden bekijken. Mooie wijk en lekker dicht bij het natuurgebied de Kennemerduinen. Ze hadden de tip al gegeven dat er een leuke uitspanning vlak bij was. Hoeve duin en kruidberg. Dus na het bewonderen van het huis daar naar toe gereden. En zeker een aanrader. Een mooie plek, en van de eigenaar hoorden we dat het pas zeer kort geleden gebouwd is. En als je dan in gesprek raakt, vertellen ouders natuurlijk trots dat hun zoon in de buurt komt wonen. En dan is de wereld weer klein, want een medewerker van hem woont tegenover hen.

Koffie bij hoeve Duin en Kruidberg

het verhaal van de hoeve
Dan terug naar de winkelstraat om een drogist te zoeken. De paracetamollen raken op, dus die worden aangevuld. Pappa en Ada hebben in de camper een broodje gesmeerd, en als dat op is gaan we, dit keer via de snelweg, naar Sliedrecht. Ik wil graag kleuradvies voor mijn muren in huis van Jeanine. Dus de camper achter de winkel geparkeerd en op zoek naar een mooi kleurenpalet. Als we binnen komen treffen we net Janneke. Dus ook daar even mee gepraat. Pappa gaat na een half uurtje even met de fiets naar tante Rie, en ik puzzel met Ada nog verder over de kleur. En het is een mooi palet geworden. Daarna is Klein aan de beurt. Voor de mensen die Sliedrecht kennen een begrip.  Een mooie modezaak naast de schilderswinkel. Pappa eerst even op een terrasje gedropt. En dan kunnen we neuzen of er nog iets voor ons bij is. Ada Een mooie jas en shirt en ik een vestje blouse en shirt. Tja, een uitverkoop is altijd moeilijk te weerstaan.

Als we bij pappa op het terras aankomen, loop ik nog even terug naar de schilderswinkel en vraag of Anne en Jeanine ook nog even een drankje komen doen. Zo kunnen we nog even bij praten.

Als fervent camperaars willen ze natuurlijk ook even de camper bekijken. En daarna zwaaien ze ons uit en rijden we naar onze overnachtingsplek in Bleskensgraaf. Camperplaats Nescio. Zeer kleinschalig, bij een hypermoderne volledig geautomatiseerde melkveehouderij. In het avondzonnetje voor de camper een gebakken eitje gesmuld. En daarna rondgekeken op het bedrijf. Na de afwas toch maar naar binnen want het koelt af. Nog even  lezen en een klein borreltje dan zit ook deze gevarieerde vakantiedag erop. Pappa vindt dat zijn vrouwen losgeslagen zijn en dat moet dan even vastgelegd worden😉

Het blog bijgewerkt terwijl pappa al lekker ligt te slapen. Maar nu wordt het ook voor ons tijd om de kooi in te gaan.

1. Arie:
    8 juli 2021
    Tante Rie, maar dan voor ons een andere tante Rie. Was wel even verwarrend. Veel plezier en de zon staat gelukkig strak aan de hemel.